Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Hatályos: 2024. 01. 10.
1. PREAMBULUM
A www.mezerdo.hu (a továbbiakban: Portál) a Varsányi Zoltán őstermelő (Őstermelői azonosító szám: FELIR AB2350911,Nyilvántartási szám: NEBIH1052024576, Adószám:842-567-15-15), Kovács András Kristóf őstermelő (Őstermelői azonosító szám: FELIR AB0842881, Nyilvántartási szám: NEBIH1052024161, Adószám:578-03657-1-41), és a Méhek és Mézek Kft(Székhely: 8252. Balatonszepezd, Halász utca 39., Cégjegyzékszám: 19 09 524214) (hárman együtt továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett internetes portál. Szolgáltató a Portálon Webáruházat üzemeltet, amelyben a Vásárlók a Szolgáltató által kínált termékeket vásárolhatnak meg, illetve Hírlevélre iratkozhatnak fel.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg a Portál és a Webáruház használata, a Webáruházban történő vásárlás, megrendelés feltételeit, valamint a Szolgáltató és a Vásárló közötti jogviszonyra vonatkozó szabályokat.
2. ÁLTALÁNOS ADATOK
- A Webáruház címe: www.mezerdo.hu
A Webáruház üzemeltetőjének (a Szolgáltatónak) az adatai:
Cégnév: Méhek és Mézek Kft.
Székhely: 8252. Balatonszepezd, Halász utca 39.
Cégjegyzékszám: 19 09 524214
Varsányi Zoltán őstermelő
Őstermelői azonosító szám: FELIR AB2350911
Nyilvántartási szám: NEBIH1052024576
Adószám:842-567-15-15
Kovács András Kristóf őstermelő
Őstermelői azonosító szám: FELIR AB0842881
Nyilvántartási szám: NEBIH1052024161
Adószám:578-03657-1-41
Levelezési címe: 1037. Budapest, Erdőalja út 109/a
Üzleti tevékenység helyének postai címe: 1037. Budapest, Erdőalja út 109/a
Nyilvántartja: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
E-mail cím: mezerdo@gmail.com
Telefonszám: +36 70 341 2047
Weblap szolgáltató adatai: Shoprenter Kft.
- Ügyfélszolgálat:
Postai cím: 1037. Budapest, Erdőalja út 109/a
Telefonszám: +36 70 341 2047
E-mail: mezerdo@gmail.com
3. FOGALMAK
Portál |
a Szolgáltató által a [www.mezerdo.hu] cím alatt üzemeltetett honlap és webáruház, amelyen keresztül a Szolgáltató a Termékek értékesítését végzi. |
Szolgáltató |
[Mézerdő], amely a Portált üzemelteti és a webáruházban a szolgáltatásokat nyújtja. |
Termelő |
a Szolgáltató által a Portálon értékesített, egyes Termékek előállítója |
Vásárló |
az a természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, aki/amely a Portál funkcióit használja, illetve a Portálon keresztül értékesített Termékeket megvásárolja. Vásárló fogalma magában foglalja a fogyasztó fogalmát. |
Fogyasztó |
a Ptk. 8:1. § 3. pontja értelmében vett fogyasztó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. |
Termék |
a Portálon a Szolgáltató által megvételre felkínált áruk, amelyeket a Vásárlók megvásárolhatnak. A Termékek körét a Szolgáltató jogosult saját döntési jogkörében eljárva bármikor szabadon meghatározni, módosítani, egyes áruk forgalmazását, értékesítését megszüntetni, új árukat bevezetni, meglévő árukat, azok bármilyen tulajdonságát, beleértve az árat is, egyoldalúan bármikor módosítani. |
Hírlevél |
a Szolgáltató által nyújtott, a Portálon keresztül megrendelhető ingyenes szolgáltatás, amelynek keretében a Szolgáltató az ahhoz hozzájáruló Vásárlóknak elektronikus direkt marketingnek és reklámnak minősülő üzenetet küld a Vásárló Portálon megadott e-mail címére. |
ÁSZF |
a Szolgáltató Portálra vonatkozó, a Portálon közzétett Általános Szerződési Feltételei. |
Futárszolgálat |
a Szolgáltatóval szerződött azon harmadik személy, aki a Portálon a Vásárló által megrendelt Termékeket a Vásárló által megadott Szállítási címre kiszállítja a Szolgáltató nevében. |
Átvételipont |
a Szolgáltató által biztosított cím, amelyen a Termelő a Terméket a Vásárló részére való kiszállítás végett átadhatja. |
Lakcím |
A természetes személy Vásárló lakcímkártyájában szereplő állandó lakcím, nem természetes személy esetében a nyilvántartó hatóságnál bejegyzett székhely. |
Szállítási cím |
a Vásárló által megadott olyan cím, amelyre a Vásárló a Portálon megvásárolt Termékek kiszállítását kéri. A Lakcím és a Szállítási cím egymástól eltérhet. |
Számlázási cím |
azon cím, amelyre a Vásárló a számla kiállítását kéri. A Számlázási cím a Lakcímtől és a Szállítási címtől eltérhet. |
Név |
a Vásárló személyazonosító igazolványában megjelölt teljes neve. |
Felhasználónév |
a Vásárló által a Portálon megadott, a Webáruházban történő regisztrációhoz, vásárláshoz és a Hírlevélre történő feliratkozáshoz szükséges név. A Felhasználónév és a Név egymástól eltérhet. |
Jelszó |
a Vásárló által a Portálon megadott, a Webáruházban történő regisztrációhoz és vásárláshoz szükséges egyedi jelszó. |
E-mail cím |
a Vásárló által a Portálon való regisztrációhoz és a Hírlevél feliratkozáshoz megadott érvényes és létező, a Vásárlóhoz tartozó saját, valós e-mail cím. |
4. AZ ÁSZF HATÁLYA
- A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Portálon található elektronikus Webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely jelen szerződésben meghatározott Szolgáltató és Vásárló között jön létre. A Webáruházban történő vásárlásra az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályait alkalmazni kell.
- A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
5. AZ ÁSZF ELFOGADÁSA, A LÉTREJÖVŐ SZERZŐDÉS JELLEMZŐI
- A nem regisztrált látogatók és Vásárlók a Portál meglátogatásával magukra nézve kötelezőnek fogadják el az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató nem regisztrált látogatókra irányadó rendelkezéseit.
- A Vásárlók a jelen ÁSZF szerinti Regisztráció során, a regisztráció befejező lépéseként kattintással magukra nézve kötelezőnek fogadják el a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a Portált csak akkor jogosult használni, ha az ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadta el.
- A Portálon kínált szolgáltatások vonatkozásában a Vásárló és a Szolgáltató között online szerződés jön létre, amely nem minősül írásbeli szerződésnek.
- A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar.
- Az online szerződést a Szolgáltató nem rögzíti, így az a szerződéskötést követően nem érhető el. Az online szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett hirdetési adatok és az igénybe vett Szolgáltatásokra vonatkozó adatok igazolják, továbbá Termék megrendelése, vásárlása esetén a megrendelésről küldött visszaigazolás.
- A szerződés megkötéséhez alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díja nem merül fel.
6. A PORTÁLON ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
- A Szolgáltató a Portálon üzemeltetett Webáruházban a Szolgáltató által meghatározott Termékeket értékesít és Hírlevél feliratkozást teszi lehetővé. A Szolgáltató saját döntési jogkörében egyoldalúan jogosult a Portálon elérhető szolgáltatások, tartalom, funkciók, a Webáruházban elérhető Termékek megváltoztatására, kibővítésére, csökkentésére, új szolgáltatások, tartalmak, funkciók és Termékek bevezetésére. A Portálon új szolgáltatások, funkciók, tartalmak és Termékek elérhetőségéről a Szolgáltató többek között a Portálon tájékoztatja a Vásárlókat.
- A Portált minden Vásárló kizárólag a saját kockázatára és felelősségére használhatja.
- A Portál böngészőfüggetlen módon együttműködik valamennyi rendszeresen használt és széles körben elterjedt operációs rendszerrel, illetve megjeleníthető mobileszközökön (mobiltelefon, táblagép).
7. REGISZTRÁCIÓ
- A Webáruházban történő vásárlás egyes termékek esetén regisztrációhoz kötött, egyes termékek esetén nem között regisztrációhoz. Regisztrációhoz között termékvásárlás esetén a Termékek megvásárlására regisztrációt követően van lehetőség.
- Nem kötött regisztrációhoz a Hírlevél küldésre történő feliratkozás, valamint a Portál és a Webáruház tartalmának vásárlás nélküli megtekintése.
- A Vásárló a Portál főoldalán elhelyezett Regisztráció gombra kattintva tud regisztrálni. A Vásárló a regisztráció során az alábbi adatait köteles megadni:
- a) Név
- b) E-mail cím
- c) Jelszó
A regisztráció során megadott név képezi a Felhasználónevet, azaz Vásárló a későbbiekben regisztráció során megadott névvel (vagy e-mail címmel) tud bejelentkezni a webáruházba.
A Vásárló a regisztrációt követő vásárlás során köteles megadni alábbi adatait:
-
- a) Telefonszám
- b) Szállítási cím
- c) Számlázási cím
- d) Jogi személy esetén adószám
- Egy E-mail cím csak egyszer adható meg, ezért már létező és azonos e-mail címmel történő regisztráció esetén a regisztráció sikertelen.
- A regisztrációkor megadott Felhasználónév nem tartalmazhat telefonszámot, e-mail címet, URL címet, trágár, obszcén vagy bántó kifejezést. Amennyiben a Vásárló ilyen Felhasználónevet ad meg a regisztrációkor, a Szolgáltató jogosulttá válik arra, hogy a Szolgáltatást korlátozza, vagy a Vásárló regisztrációját törölje.
- A Portálon minden Vásárló egyszer regisztrálhat. A Vásárló regisztrációja a Vásárló személyéhez kapcsolódik, nem a regisztrációkor megadott egyéb adataihoz. A Szolgáltató törölheti azokat a Vásárlói regisztrációkat, melyek többszöri regisztrációra utalnak (pl. név, székhely, telephely tekintetében egyezőséget mutatnak), akkor is, ha az adott fiókok külön-külön e-mail címről és telefonszámról kerültek aktiválásra.
- A Regisztráció során a Vásárlók kötelesek adataikat a valóságnak és érvényes személyi igazolványuknak és lakcímkártyájuknak, jogi személy Vásárló esetében a rá vonatkozó nyilvántartás adatainak megfelelően megadni és kötelesek ezen adataikban bekövetkezett bármilyen változásról a Szolgáltatót haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül értesíteni. A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
- Nem természetes személy Vásárló nevében csak a szervezet képviseletében jogszabály, közhiteles nyilvántartás vagy meghatalmazás alapján eljárni (képviselni) jogosult személy jogosult a Portálon regisztrálni, és ott bármely szolgáltatást igénybe venni.
- A Szolgáltató kizárja felelősségét a regisztráció során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért, ugyanakkor az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a Vásárlótól. A Vásárlónak bármikor lehetősége van adatait ellenőrizni és módosítani. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult a Vásárló valódiságát ellenőrizni.
- A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló regisztrációját visszautasítsa, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása, illetve a regisztráció során a megadott adatokkal történő bármilyen visszaélés gyanúja esetén.
- Amennyiben a Szolgáltató tudomást szerez arról, hogy a Vásárló a jelen ÁSZF-et, valamely harmadik személy jogait vagy egyébként a jogszabályokat sértő módon a Portál használata, illetve a regisztráció során más személy vagy nem létező személy személyes adatait adja meg, vagy hamis, nem valós adatokat ad meg, a Szolgáltató jogosult a Vásárlóval fennálló szerződését azonnali hatállyal felmondani és a Vásárló regisztrációját törölni.
- A regisztráció során megadott személyes adatok nem nyilvánosak és harmadik személy számára nem hozzáférhetőek. A Jelszó elvesztése, elfelejtése esetén a Vásárló az új jelszó igénylése funkció igénybevételével tud új jelszót igényelni regisztrált e-mail címe megadásával. A Szolgáltató az új Jelszót a regisztrált e-mail címre küldi meg. Az ily módon generált jelszó ideiglenes jelszó, azt a Vásárló köteles a Webáruházba történő első belépés alkalmával megváltoztatni. A jelszó módosításának elmulasztásából eredő bármilyen kárért a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a 18. életévét még nem töltötte be, a Portálon történő regisztrációjához és a jelen ÁSZF szerinti szerződés megkötéséhez törvényes képviselője hozzájárulása szükséges. A Szolgáltató ezen törvényes képviselői hozzájárulás elmaradásából eredő károkért és hátrányos jogkövetkezményekért nem felel.
- A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen pontban meghatározottak szerinti szolgáltatások nyújtásának megtagadásával érintett Vásárló IP címéről érkező ismételt regisztrációt megtagadja, illetve a már létrejött ismételt regisztrációt előzetes értesítés nélkül, azonnali hatállyal törölje, felé a szolgáltatások nyújtását a jövőben megtagadja.
- A Vásárlót teljes körű felelősség terheli a Portál regisztrációjához tartozó e-mail cím és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő mindennemű tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. A Jelszó tárolásából vagy a Felhasználónév és a Jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel.
- Vásárló a regisztrációt bármikor, a Portál meglátogatása során teheti meg. Amennyiben a Portál számítástechnikai eszközön, mobilkészüléken történő működéséhez egyéb programok, segédprogramok, applikációk letöltése és telepítése is szükséges, a Vásárló gondoskodik azok letöltéséről és telepítéséről.
- A Vásárló nem jogosult a regisztrációját a Portálról maga törölni. Ilyen szándék esetén a Vásárló a törlési igényét jelzi a Szolgáltatónak a mezerdomeheszet@gmail.com e-mail címen, és a Szolgáltató 15 napon belül gondoskodik a Vásárló regisztrációjának (profiljának) törléséről, kivéve a korábbi megrendelésekre vonatkozó adatokat. Vásárló tudomásul veszi, hogy regisztrációja, illetve profilja törlése esetén valamennyi, a Portálon rögzített adata és megrendelése véglegesen, nem visszaállítható módon törlésre kerül.
- Amennyiben a regisztrációt a rendszer elfogadta, a Vásárló az általa megadott e-mail címre üzenetet kap, amelyben a Szolgáltató tájékoztatja a sikeres regisztrációról, valamint arról, hogy a regisztrációt milyen módon tudja aktiválni. A regisztráció aktiválása az e-mail üzenetben megjelölt linkre kattintva lehetséges az e-mailben meghatározott időtartamon belül. Ha ezen időtartamon belül a regisztráció nem kerül aktiválásra, a Szolgáltató a létrehozott regisztrációt törli.
- Amennyiben a regisztrációt visszaigazoló e-mail valamilyen okból a Vásárlóhoz nem érkezik meg a regisztrációt követő 48 órán belül, kérjük, szíveskedjen felkeresni a Szolgáltatót telefonon vagy e-mailben, az Ügyfélszolgálat elérhetőségein, illetve a Szolgáltató ezzel kapcsolatban jogosult megkeresni a Vásárlót a regisztrációkor megadott elérhetőségeken.
- A regisztráció aktiválását követően a Vásárló a megadott Felhasználónév és Jelszó megadásával léphet be a Portálra.
8. VÁSÁRLÁSSAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK
A vásárlás menete, a Termék kiválasztása
·
-
- A regisztrált Vásárló a Webáruházba történő belépést követően a Termék kosárba helyezésével tud megrendelést leadni, Terméket vásárolni.
- Az egy Vásárló által egy alkalommal leadható rendelés értéke utánvéttel történő fizetés esetén maximum 150.000,- Ft, azaz százötvenezer forint.
- Az egyes Termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk felhasználására vonatkozó előírásokat a konkrét Termék információs oldaláról lehet megismerni.
- Ha a vásárlás előtt a Termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, Ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott Termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását a Termékhez mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez a Termékkel együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt a Terméket használatba veszi – jelezze Ügyfélszolgálatunknál, pótoljuk. Amennyiben a Webáruházban található bármely Termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Webáruházban közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét a jelen ÁSZF-ben találja.
- A vételár mindig a kiválasztott Termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A Termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, az a Termék vételárán felül fizetendő. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A Termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A minimum rendelési összeg egységesen 1000 Ft minden kiszállítási területre, a minimum rendelési összeg alatt a Szolgáltatás nem elérhető. - A Webáruházból megrendelhető Termékek árai egyoldalú változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt Termékek vételárát nem befolyásolja. A megrendelés elküldését követően bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
- A megrendelést a Szolgáltató Webáruházán keresztül, és csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- Megrendelés feladására a Webáruházban a kiválasztott termékre kattintva, majd a Kosár használatával van lehetőség. A Vásárló a kiválasztott Termékeket az egyes Termékekre kattintást követően megjelenő, a Termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” vagy „kosárba teszem” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Webáruházban található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Kosár kiürítése”). Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, köteles megadni a számlázási adatait, majd a szállítási adatokat. A szállítási adatoknál Vásárlónak lehetősége megjegyzést intézni a szállításhoz kapcsolódóan. Ha minden szükséges adatot megadott akkor a „Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Tovább az adatok ellenőrzéséhez” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés módját.
- A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy a kosárban lévő áru más számára is hozzáférhető, a vásárlási szándék csak a “Megrendelés” gomb megnyomása után válik hatályossá. Amennyiben két különböző Vásárló által egyszerre kerül megrendelésre ugyanazon Termék, az a Vásárló jogosult megvásárolni a Terméket, akinek a megrendelése a Szolgáltatóhoz hamarabb érkezett be. Az elhagyott kosarakat a Szolgáltató rendszere szabályos időközönként, automatikusan kiüríti.
- A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés” gombra kattintással történik, amely a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
- Alkoholtartalmú termékeket a hatályos jogszabályokra figyelemmel 18. életévét be nem töltött személy részére nem értékesítünk és nem szolgálunk ki.
Marketing Célú Hozzájárulási Nyilatkozat
Amennyiben a felhasználó vagy feliratkozó vagy vásárló elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, azzal hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Portálon a regisztrációja során megadott személyes adatai felhasználásával a Szolgáltató közvetlenül, saját termékeiről, szolgáltatásairól, akcióiról szóló üzleti ajánlatokkal megkeresse, és a fentiekben hivatkozott személyes adatait e célból a Szolgáltató kezelje. Egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójának reklám és marketing célú adatkezelésre vonatkozó feltételeit - amely a Portálon érhető el - előzetesen megismerte, és a jelen hozzájárulását az Adatkezelési Tájékoztató ismeretében adta meg.
Tájékoztatjuk, hogy hozzájáruló nyilatkozata bármikor visszavonható a hírlevélben elhelyezett közvetlen linken keresztül, továbbá kérheti hozzájárulásának, reklám célból kezelt adatai részleges vagy teljes törlését a mezerdomeheszet@gmail.com e-mail címre, vagy postai úton a 1037.Budapest, Erdőalja út 109/a címre küldött nyilatkozattal.
A megrendelés módosítása, visszavonása
-
- A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, a megrendelés módosítására és visszavonására, törlésére a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva).
- A megrendelés elküldését követően a Vásárló a Szolgáltató Ügyfélszolgálatának küldött e-mailben vagy telefonszámon tudja kérni a megrendelése módosítását, amelyet a Szolgáltató saját belátása szerint teljesít. A Szolgáltató nem köteles az ilyen módosítást teljesíteni, és a módosítás teljesítésének megtagadása esetén a Vásárló semmilyen igénnyel nem léphet Szolgáltatóval szemben, a Vásárló a leszállított Terméket ebben az esetben köteles kifizetni és átvenni, elállási jogát azonban gyakorolhatja a jogszabály és a jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A megrendelés módosítása addig kérhető, amíg a Szolgáltató a megrendelt Terméket Futárszolgálatnak kiszállításra vagy Átvételipontra át nem adta.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
-
- A Vásárló által elküldött megrendelés (vételi ajánlat) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlása rendelés azonosítóját, megrendelés státuszát, a rendelés dátumát és egy linket, mely a saját fiókjába vezet és ahol a rendelés további adatait ellenőrizni tudja. Ez a visszaigazoló e-mail pusztán tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett. Vásárló a rendelése tartalmát a saját fiókjában tudja ellenőrizni és nyomon követni.
- A Szolgáltató automatikus elfogadó e-mail útján elfogadja a vételi ajánlatot, amennyiben a Vásárló a megrendelés során:
- 100.000,- Ft, azaz százezer forint alatti értékben vásárolna és utánvétes módot, vagy
- 100.000,- Ft, azaz százezer forint feletti értékben vásárolna és előreutalásos fizetési módot választott, vagy
- 100.000,- Ft, azaz százezer forint feletti értékben vásárolna és bankkártyás fizetési módot választott.
- A Szolgáltató nem küld automatikus elfogadó e-mailt abban az esetben, ha a Vásárló 100.000,- Ft, azaz százezer forint feletti utánvétes fizetési módot választott. Ebben az esetben a vételi ajánlat elfogadására minden alkalommal egyedileg kerül sor, amelyről a Szolgáltató e-mailt küld a Vásárló részére.
- A vételi ajánlat elfogadásával érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és a Vásárló között.
- A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
- Ha a Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé vagy a jelzést megteheti akkor, amikor a Szolgáltató telefonon felveszi vele a kapcsolatot, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
- Vásárló a saját fiókjába való belépését követően az e-mailben kapott vásárlási azonosítója alapján nyomon követheti a megvásárolt Termék útját. Visszatekintheti korábbi vásárlásait.
- A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Szállítási és fizetési feltételek
- A megrendelt Termékek átvételére a Szolgáltató által igénybe vett Futárszolgálat útján házhoz-szállítással, vagy a Szolgáltató által biztosított Átvételipontok egyikén van lehetőség.
Az Átvételipontok címei a Webáruházban kerülnek meghatározásra. - Vásárló az aktuális szállítás díjáról a webáruházban és a kosárban tájékozódhat. A megrendelés Szolgáltatónak történő elküldése előtt a kosár a szállítási díj bruttó összegét is kiírja külön tételként. A szállítási díj mértéke a kiindulási pont és a szállítási célhely közötti távolságtól függően változhat.
- Ha egy Vásárlótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Vásárló a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már a Futárszolgálatnak kiszállításra átadott csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.
- A Szolgáltató a szállítási díj egyoldalú változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban, Portálon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
- A Szolgáltató kiszállítást Magyarország területén a portálon feltüntetett településeken vállal. Javasoljuk, hogy a Vásárló a rendelés előtt a Portálon erre megjelölt felületen ellenőrizze, hogy adott településre szolgáltató szállít-e Terméket.
- A szállítási határidőkről a mindenkori megrendelési folyamat során Szolgáltató a szállítási me-nüpont alatt tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben az ott megadott szállítási idő nem tartható be, Szolgáltató e-mailben tájékoztatja erről a Vásárlót.
- A megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően a Szolgáltató ellenőrzi a megrendelés teljesíthetőségét. Amennyiben a megrendelt Termék bármilyen okból eredően a Vásárlónak mégsem szállítható ki a jelen ÁSZF szerinti szállítási határidőn belül, a Szolgáltató e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval.
- A Vásárló a kiszállítás napját és napon belüli időpontját a rendelés leadásakor tudja kiválasztani.
- A Vásárló a megrendelés leadása során olyan szállítási címet köteles megadni, ahol munkana-pokon (hétfő-péntek) 8:00 és 17:00 óra között hétvégén (szombat-vasárnap) 9:00 óra és 16:00 óra között tartózkodik valaki, aki a csomag átvételére jogosult. A számlázási címnek nem kell megegyeznie a szállítási címmel. A vásárlásról kiállított elektronikus számla a vásárlás során regisztrált e-mail címre kerül kiküldésre.Ha a futár érkezésekor nincs, aki átvegye a vásárolt árut, a futár cég egy alkalommal újra megkí-sérli a kézbesítést, amennyiben ez sikertelen, a küldeményt visszaszállítja az Szolgáltatóhoz A futár szükség esetén felveszi Vásárlóval a kapcsolatot a megrendelés leadásakor megadott tele-fonszámon.
- A Vásárló a Webáruházban megrendelt Termékek ellenértékét utánvétes (készpénzes) fizetéssel a futárnál, vagy online fizetés útján (bankkártyás fizetés, Barion útján) egyenlítheti ki. A vásárló tudomásul veszi, hogy Varsányi Zoltán és Kovács András Kristóf őstermelő (székhelye: 1037. Budapest, Erdőalja út 109/a és 1037. Budapest, Remete köz 23.) adatkezelő által a(z) www.mezerdo.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre a Mézerdő Adatkezelési szabályzatának (GDPR) III. 2. pontjában megjelölt adatok.
- Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Barion Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/ - A termék ellenértékének fizetését követően a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, melyet a Vásárló e-mail címére automatikusan megküld.
9. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOGRÓL
Elállási jog
-
- A jogszabály szerint fogyasztónak minősülő Vásárlót a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) értelmében, a Kormányrendelet 20. § szerinti, 14 napos indokolás nélküli elállási és felmondási jog a Portálon keresztül megrendelt Termékek vonatkozásában az alábbiak szerint illeti meg.
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termékek vonatkozásában a Vásárlót nem illeti meg a 20. § szerinti, 14 napos indokolás nélküli elállási és felmondási jog, tekintettel a Kormányrendelet 29. § (1) d) pontjának rendelkezésére, miszerint a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.Romlandónak, vagy minőségét rövid ideig megőrzőnek nem minősülő Termékek esetében a Vásárlót az alábbiak szerint illeti meg a Kormányrendelet 20. § szerinti, 14 napos indokolás nélküli elállási és felmondási jog a Portálon keresztül megrendelt Termékek vonatkozásában.
- Az elállás és felmondás joga vonatkozásában a jelen pont szerinti Vásárlón a továbbiakban kizárólag a jogszabályok szerinti Fogyasztó értendő.
- Az elállási, felmondási jog határidejének kezdő időpontja:
- a) a Terméknek,
- b) több Termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott Terméknek,
a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napja.
-
- A Fogyasztó a fenti elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
- A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak, továbbá olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Az elállási jog gyakorlásának menete, módja
- A Vásárló az elállási, vagy felmondási jogát vagy a Kormányrendelet 2. számú melléklete szerinti, jelen ÁSZF-hez csatolt forma levélen, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja, amelyet köteles eljuttatni a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben meghatározott postacímére vagy a mezerd@gmail.com-ra elektronikus levelezési címére. Az elállási, illetve felmondási jog gyakorlása határidőben történik, ha azt a Vásárló az előző bekezdésben foglalt határidőben elküldi. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jelen bekezdésben foglaltakkal összhangban és határidőben gyakorolta.
- Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail elküldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Vásárló levelét ajánlott küldeményként köteles postára adni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
- A Vásárló jelen pont szerinti elállási jogának gyakorlása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a nyilatkozat Szolgáltató által történő kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
- A visszatérítés úgy történik, hogy a Szolgáltató a visszaküldött Termék kézhezvételét követő 14 napon belül, banki átutalással téríti vissza a Vásárlónak a vásárlás ellenértékét, amelynek érdekében a Vásárló köteles az elállási jog gyakorlásáról szóló nyilatkozatában bankszámlaszámát, ahova a visszatérítést kéri, feltüntetni. Amennyiben a Vásárló bankszámlaszámmal nem rendelkezik, vagy azt nem tünteti fel, a Szolgáltató telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval a visszatérítés módjának egyeztetéséről, ilyen esetben is a visszaküldött Termék Szolgáltató által történő kézhezvételétől számított 14 napon belül kerül sor a visszatérítésre.
- A Vásárlót a visszatérítésből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
- A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszatérítést, amíg a Vásárlótól nem kapta vissza a megrendelt Terméket, vagy a Vásárló hitelt érdemlően nem igazolta, hogy a Terméket a Szolgáltatónak visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A fogyasztó elállása, illetve felmondása esetén a megrendelt és már kézhez kapott Terméket köteles legkésőbb 14 napon belül a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt címére visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a Terméket.
- A visszaküldéssel, illetve visszajuttatással járó költségek a fogyasztót terhelik. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
- Ha a fogyasztó a Terméket sérülten küldi vissza, köteles a Termék kiskereskedelmi vételárát a Szolgáltatónak megtéríteni. A Szolgáltató követelheti a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
10. HIBÁS TELJESÍTÉS
Kellékszavatosság
-
- A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai szerint.
- A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
- Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
- Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
- Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
- Nem fogyasztónak minősülő Vásárlóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Termékszavatosság
-
- A Termék hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a termék előállítója által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék előállítója általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag az ingó dolog előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében állította elő, illetve hozta forgalomba, vagy
- ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
Jótállás
-
- A Termelő a jelen pontban rögzítettek szerint jótállást vállal, hogy az általa átadott Termékek normális tárolási (15 Celsius fok alatti, 80-95% relatív páratartalmú és szárazabb légterű) körülmények között bekövetkező romláshibája (például nyílt sérülés, fertőzés, kukacosság) esetén helyt áll a hibás teljesítésért.
- A jótállás nem terjed ki a következőkre:
(i) szépséghibára, amely felületi sérülésből ered, de termék ízét nem érinti;
(ii) száraz hibára, amely nem okoz romlást;
(iii) a nem megfelelő tárolási körülményekből keletkező mindennemű hibára.
-
- Jótállás időtartama termékenként:
(i) Friss termékek esetén a Vevő általi átvételt;
(ii) Csomagolt, hűtést nem igénylő termékek esetén a Terméken feltüntetett szavatossági idő lejártát, ennek hiányában a Vevő általi átvételt követő 3 (három) napot;
(iii) Sérülékenyként feltüntetett termékek esetén a Termelő a Vevő általi átvételt
követően Termelő nem vállal jótállást (például: tasakos gyümölcslevek).
Termékfelelősség
- A termékkárért a Termelő tartozik felelősséggel. Azaz a Termelő felel a termék hibája által okozott kárért, a károsult a kár megtérítése iránti igényét közvetlenül a kárt okozó hibás termék előállítójával (Termelővel) szemben érvényesítheti.
11. PANASZKEZELÉS, VITÁK RENDEZÉSE
- A Portállal kapcsolatos panaszokat a Szolgáltatóhoz írásban, beleértve a postai úton, elektronikus levélben (e-mailben) megküldött panaszokat is, továbbá szóban, telefonon keresztül lehet bejelenteni a Szolgáltató alábbi elérhetőségein:
Írásbeli panasz bejelentésének címe:
Szolgáltató telefonos elérhetősége: +36 30 241 0656
Szolgáltató postacíme: 1037. Budapest, Erdőalja út 109/a
Szolgáltató e-mail címe: mezerdomeheszet@gmail.com
Szóbeli panasz bejelentésének módja: telefonon, a +36 30 241 0656 telefonszámon minden munkanap 08:00 és 18:00 óra között.
- Szóbeli panasz benyújtása esetén a panaszról jegyzőkönyvet kell felvenni, a panaszt meg kell vizsgálni és szükség szerint, amennyiben az lehetséges, azt azonnal orvosolni kell, ellenkező esetben 30 napon belül ki kell vizsgálni és írásban kell a vizsgálat eredményéről a panaszt tevő Vásárlót tájékoztatni.
- Írásbeli panasz benyújtása esetén a panaszt a Szolgáltató 30 napon belül vizsgálja ki, és ezen határidőn belül a Szolgáltató szintén írásban érdemi választ küld a panaszt tevő Vásárlónak. Ha a Szolgáltató a panaszt elutasítja, köteles azt megindokolni.
- Ha a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
- A Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság:Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefonszám: 061/450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
- A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31 - Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
- Amennyiben a Vásárló a Szolgáltató bármely nyilatkozatát nem tartja kielégítőnek, az esetleges bírósági jogérvényesítésen kívül az alábbi fórumokhoz fordulhat:Gazdasági Versenyhivatal
1054 Budapest, Alkotmány u. 5.
Levélcím: 1245 Budapest 5. Pf.1036
Telefon: (1) 472-8900; Fax: (1) 472-8905
(fogyasztó megtévesztése esetén)
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala
H-1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Postacím: 1376 Budapest, Pf: 997.
Tel: 36 1 468 0500, Fax: 36 1 468 0680
e-mail cím: info@nmhh.hu
12. TULAJDONJOG, SZERZŐI JOGOK, VÉDJEGYEK
- A Portál a hozzá tartozó applikációkkal, szoftverekkel, dokumentációval, forrás és tárgyi kódokkal, grafikai, szöveges és egyéb anyagokkal, beleértve az elnevezést, logót, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által védett szerzői alkotás, amelyeken a Szolgáltató rendelkezik kizárólagos tulajdonjoggal és szerzői vagyoni jogokkal.
- A Portál és az azon megjelenő bármely tartalom bármilyen felhasználása és bármilyen felhasználásának engedélyezése a Szolgáltató engedélye nélkül tilos.
- A Portál, valamint a Portálhoz fűződő minden szabadalom, szerzői jog, mintaoltalom, üzleti titok, know-how és egyéb szellemi alkotáshoz fűződő jog a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát és jogosultságát képezi és a Szolgáltató kizárólagos tulajdonában és jogosultságában marad függetlenül attól, hogy a Portál elhelyezkedése szerinti ország jogszabályai szerint ezek külön elismerésre vagy bejegyzésre kerültek-e.
- A Vásárló nem hajthat végre olyan intézkedést és nem tanúsíthat olyan magatartást, amely a Szolgáltató szellemi alkotásokhoz fűződő, tulajdonjogi vagy egyéb jogait megsérti, illetve veszélyezteti, vagy amely által a Portállal kapcsolatban jogot szerez.
- A Szolgáltató tulajdonát képezi és a Szolgáltató kizárólagos jogosultsági körébe tartozik a Portál bármilyen többszörözésével, lefordításával, módosításával, átalakításával, forráskódjának visszafejtésével, feltörésével és a Portálból származtatott termékkel kapcsolatos minden jog, és újabb szoftver, rendszer verzió vagy eredmény, ideértve a Portál bármely fejlesztését vagy továbbfejlesztését is.
- A Vásárló vállalja, hogy a Portálról nem távolít el semmilyen titoktartásra, védjegyre és szellemi tulajdonjogra vonatkozó tájékoztatást és jogkezelési adatot.
- A Portálon megjelenő Mézerdő megnevezés és logó a Szolgáltató felhasználására Vásárló nem jogosult. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.
- A Vásárló nem jogosult a Portál és annak tartalma semmilyen felhasználására.
13. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
- A Vásárló köteles a Portál használatához szükséges hardvert és szoftveres környezetet biztosítani.
- A Szolgáltató kizárja felelősségét mindazon okokból eredő következményekért, amelyek nem tartoznak a Szolgáltató jelen szerződés tárgyába tartozó tevékenységéhez. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel azért, hogy a Vásárló vagy harmadik személy a Portált milyen módon és milyen célra használja – így különösen nem tartozik felelősséggel azért, hogy a Vásárló vagy harmadik személy a Portál használata során tevékenységét az arra vonatkozó jogszabályok és egyéb szerződések rendelkezésének megfelelően gyakorolja-e.
- A Vásárló kötelessége, hogy haladéktalanul közölje a Szolgáltatóval, amennyiben hibát észlel, továbbá az ezzel kapcsolatos minden körülményt. A Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltató útmutatásainak megfelelően szorosan együttműködik a Szolgáltatóval a hiba meghatározása, illetve a hiba elhárítása során. A Vásárló köteles a hibabejelentés során a Szolgáltató által kért minden információt a Szolgáltatóval közölni.
- A Vásárló köteles a Portált használó eszközén lévő programokat és adatállományokat rendszeresen menteni, illetve azok megőrzéséről gondoskodni. A Szolgáltató a Vásárló Portált is használó eszközein tárolt egyéb szoftvertermékek, illetve adatfile-ok meghibásodásáért, adatvesztésért, illetve az ebből eredő következményekért nem vállal felelősséget, ezért Vásárló az adattárolókat érintő tevékenysége során köteles különös gondossággal eljárni.
- A Portál csak jogtiszta és vírusmentes környezetben működik. A Szolgáltató kizárja felelősségét a jogosulatlan hozzáférésből, nem rendeltetésszerű használatból, hardver hibából, vagy nem megfelelő üzemeltetési környezetből (ideértve az áramkimaradást is) eredő következményekért, meghibásodásokért. A Portálon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
- A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a Vásárló vagy bármely harmadik személynél a Vásárló által a Portálhoz kapcsolt adatbázisokból, a Portálon a Vásárló által létrehozott adatbázisokból, a Portálra a Vásárló által bevitt adatokból eredően keletkező semmilyen kárért, ezért kizárólag a Vásárló tartozik felelősséggel.
- Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a Portálon szereplő adatok, információk helyességéért és ezen adatok, információk felhasználásából eredően esetlegesen a Vásárlónál vagy bármely más harmadik személynél keletkező károkért.
- Szolgáltató nem felelős a Portállal kapcsolatban semmiféle tartalomért, ideértve nem kizárólagosan a jogsértő, pontatlan, obszcén, illetlen, fenyegető, bántó, becsmérlő, sértő vagy törvénybe ütköző tartalmat, továbbá nem tartozik felelősséggel bármely harmadik fél viselkedéséért, adatátviteléért vagy adataiért.
- Szolgáltató nem felelős semmiféle vírusért vagy a Portál elérését és használatát befolyásoló egyéb korlátozó funkciókért, a Portálnak egyéb webhelyekkel, szolgáltatásokkal, szoftverekkel és hardverekkel való inkompatibilitásáért, semmiféle késleltetésért vagy hibáért, amelyet a Vásárló a Portál használata során megfelelő és időszerű formában végzett adatátvitel vagy tranzakció kezdeményezése, lefolytatása vagy befejezése során észlel, illetve semmiféle kárért vagy költségért, amely a hivatkozásokon keresztül elérhető, harmadik felek által biztosított szolgáltatások használatából ered, vagy azokhoz bármely módon köthető.
- A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel, amennyiben valamely határidőt, vagy jelen ÁSZF szerinti feladatot vis major – különösen természeti katasztrófák, politikai események, a Szolgáltató hatáskörén kívülálló engedélyek, illetve hatósági intézkedések késedelme vagy megtagadása, sztrájk, közüzemi, távközlési, kommunikációs szolgáltatások kimaradása, szünetelése stb. – okozataként mulaszt el, továbbá amennyiben a teljesítés vis major következtében lehetetlenül. Ugyanezt a rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is, amennyiben a vis major eseményei a Szolgáltató, valamint annak alvállalkozói, közreműködői, teljesítési segédei teljesítéséhez kötődnek.
- Amennyiben a teljesítés elháríthatatlan külső okból (vis maior), különösen a COVID-19 koronavírus-fertőzés terjedése miatt, különösen a magyar állam kormánya, hatóságai, jogalkotói szervei által elrendelésre kerülő kötelező hatályú rendelkezések, jogszabályok vagy bármelyik Fél erre tekintettel tett azonnali hatályú felmondása alapján hiúsul meg, a feleket egymás irányában fizetési kötelezettség nem terheli, a teljesítés meghiúsulására tekintettel ezzel kapcsolatban követelés nem érvényesíthető.
- Szolgáltató továbbá nem vállal felelősséget semmilyen kárért vagy következményért, amely abból adódik, hogy a Vásárló a Portál szolgáltatásaihoz való hozzáféréshez szükséges Felhasználónevét vagy Jelszavát ellopták, eltulajdonították vagy más módon jogellenesen megszerezték, vagy azt a Vásárló elveszítette.
14. A PORTÁL KARBANTARTÁSA
- A Szolgáltató a Portált a saját döntési jogkörében, általa meghatározott időközönként, módon, tartalommal és gyakorisággal tartja karban és frissíti.
15. AZ ÁSZF MÓDOSÍTÁSA
- A jelen ÁSZF-et a Szolgáltató saját döntése és belátása szerint jogosult egyoldalúan módosítani. A módosítás indoka lehet különösen, de nem kizárólagosan:
- a) a Szolgáltató körülményeiben bekövetkezett lényeges változás;
- b) a technológia lényeges változása;
- c) jogszabályváltozás;
- d) a Szolgáltató működésével, gazdasági érdekeivel, műszaki vagy technikai lehetőségeivel, gazdálkodásával, szolgáltatást befolyásoló körülményeivel kapcsolatos ok.
- A Szolgáltató az ÁSZF-et, továbbá a módosítással egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF-et köteles a Portálon jól látható helyen, a Portál nyitóoldalán, illetve onnan közvetlenül elérhető módon, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni. Az ÁSZF módosítás a közzétételt követő 8. napon lép hatályba és az ÁSZF módosítás minden, az ÁSZF módosítás hatályba lépése után kötött és azt megelőzően kötött szerződésre is alkalmazandó.
- Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató elektronikus úton értesíti a Vásárlókat oly módon, hogy a Vásárló módosítást követő első Portálra történő belépésekor egy felugró ablakban tájékoztatja a Vásárlót az ÁSZF módosításáról és a módosított ÁSZF tartalmáról. A Vásárló klikkeléssel fogadja el az ÁSZF módosítást a belépés előtt.
- Amennyiben a Vásárló az ÁSZF módosítás ellen a közzétételtől, illetve az értesítéstől (amelyik későbbi) számított 8 napon belül a Szolgáltatónál írásban nem tiltakozik, azt ráutaló magatartásnak kell tekinteni, amellyel a Vásárló az ÁSZF módosítást kifejezetten elfogadta.
- Amennyiben a Vásárló kifejezetten tiltakozik az ÁSZF módosítás ellen és azt kifejezetten nem fogadja el, a Vásárló jogosult a Szolgáltatóval fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban felmondani.
16. SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE ÉS MEGSZÜNTETÉSE
- A Szolgáltató jogosult a Vásárlóval jelen ÁSZF alapján fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban indokolás nélkül felmondással megszüntetni.
- Vásárló jogosult a Szolgáltatóval a jelen ÁSZF alapján fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban indokolás nélkül felmondással megszüntetni.
- Szolgáltató jogosult a Vásárlóval fennálló szerződését azonnali hatállyal, írásban felmondani, ha a Vásárló súlyosan megsérti a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
- Felek a jelen ÁSZF szerinti szerződést jogosultak írásban bármikor közös megegyezéssel megszüntetni.
- Felek a jelen ÁSZF szerinti szerződést határozatlan időtartamra kötik.
- Ha a Vásárló a Szolgáltatónak a jelen ÁSZF szerinti szerződés megszegésével kárt okoz, köteles azt teljes egészében megtéríteni. A kártérítési kötelezettség kiterjed a Vásárló szerződésszegése következtében bekövetkezett tapadó károkra, következményes károkra, felelősségi károkra, a Szolgáltatót ért elmaradt haszonra és a Szolgáltató oldalán a kár kiküszöböléséhez felmerült költségekre. Valamennyi, Vásárló által okozott kár a szerződéskötés és a károkozás időpontjában előre látható kárnak minősül, amelyet a Vásárló az ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul vesz és elfogad.
17. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy ez a rendelkezés a megállapodás többi rendelkezését nem érinti.
- A jelen ÁSZF-re Magyarország jogszabályai és a magyar jog az irányadó, és az ebből eredő jogviták elbírálására a magyar hatóságok és bíróságok rendelkeznek joghatósággal.
- Jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződésnek. Az ÁSZF elfogadásával a Vásárló kifejezetten kijelenti és elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit átolvasta, tudomásul vette, és azokat önmagára nézve kötelezőként ismeri el.
- A Felek a jelen ÁSZF-fel kapcsolatos értesítéseiket írásban közlik egymással. Írásbelinek minősül a személyes átadás, a futár által történő kézbesítés, a postai küldeményként való kézbesítés, továbbá az elektronikus levélként való kézbesítés, ha az elektronikus levél a Felek megjelölt elektronikus levelezési címéről érkezik és annak kézhezvételét a címzett visszaigazolta.
- 5. Ellenkező bizonyításának hiányában az értesítést az alábbi időpontokban kell a másik Félhez kézbesítettnek és a másik Fél által olvasottnak tekinteni:
- a) futárral való kézbesítés esetén a küldemény feladásától számított 5. napon;
- b) légipostai küldeményként külföldre való kézbesítés esetén a feladástól számított 7. napon;
- c) elektronikus levélként való küldés esetében pedig az üzenet elküldésének napját követő 2. munkanap 24:00 órájáig.
Budapest, 2022. 10. 01.
1. sz. melléklet
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza).
“Címzett: ***
Székhelye: ***
E-mail: ***
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A megrendelés száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt”